sobota, 22 sierpnia 2015

#Czytelnicze nawyki TAG



We wtorek był TAG: Czas letniego szaleństwa, a dzisiaj nadszedł czas na Czytelnicze nawyki TAG. Nominowała mnie Jane S z bloga czytelnicze-turbulencje.blogspot.com. Dziękuję, dziękuję, dziękuję! Bardzo chciałam zrobić ten TAG :)



1. Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania?
Raczej nie… Lubię czytać na leżaku na tarasie, na łóżku w pokoju, na kanapie w salonie, na ławce przed domem i w wielu miejscach po za domem!

2. Czy w trakcie czytania używasz zakładek czy przypadkowych świstków papieru?
Kiedyś używałam różnych świstków, ale od kilku miesięcy staram się używać tylko i wyłącznie zakładek, które sama robię :)

3. Czy możesz po prostu skończyć czytać książkę? Czy musisz dojść do końca rozdziału lub okrągłej liczby stron?
Raczej wolę dojść do końca rozdziału, ale jak nie mam możliwości, mogę zakończyć w dowolnym momencie, byle nie w czasie trwania jakiejś super ciekawej akcji!

4. Czy pijesz albo jesz w trakcie jedzenia?
Oczywiście, że tak. Jak zaczynam czytać, nie mogę się odciągnąć, więc prawie wszystko robię, czytając ;)

5. Czy jesteś wielozadaniowy? Czy potrafisz słuchać muzyki lub oglądać film w trakcie czytania?
Tak. Dla mnie nie ma żadnego problemu. Często czytam i słucham muzyki jednocześnie i mi to nie przeszkadza. A jeszcze częściej jestem zmuszona słuchać głośnych rozmów rodziny, podczas spotkania u babci :)

6. Czy czytasz jedną książkę czy kilka naraz?
Różnie. Czasem czytam tylko jedną, a zdarza się, że mam kilka ciekawych książek i czytam je wszystkie :)

7. Czy czytasz w domu czy gdziekolwiek?
Gdziekolwiek. Lubię czytać w domu, ale nie przeszkadza mi, gdy robię to w restauracji, McDonaldzie, na plaży, w parku, u dziadków itd.

8. Czy czytasz na głos czy w myślach?
Oczywiście, że w myślach :) W życiu bym nie czytała książki na głos, chyba że chciałabym się podzielić z kimś jakimś fragmentem ;)

9. Czy czytasz naprzód, poznając zakończenie? Pomijasz fragmenty książki?
Nie, bo nie bawiłabym się wtedy tak dobrze :)

10. Czy zginasz grzbiet książki?
NIE! To byłoby niewybaczalnie!

Kogo nominuję:
Autorkę bloga pattbooks.blogspot.com

21 komentarzy:

  1. Dzięki za nominację :*
    Nie potrafiłabym czytać w MCu - po pierwsze, zazwyczaj wydurniam się ze znajomymi, po drugie, za dużo tłustych rzeczy wokół mnie, po trzecie, wielki hałas, po czwarte, wszyscy przechodzący obok Ciebie zerkają przez ramię albo na okładkę. Nieee, to zdecydowanie nie dla mnie :P Nienawidzę, gdy ktoś na siłę próbuje się dowiedzieć, co czytam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie to nie przeszkadza, bo zazwyczaj gdy czytam, "odcinam się" od otoczenia ;)

      Usuń
  2. Ciekawy TAG i super odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
    http://miedzy--stronami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie rzadko można spotkać czytającą tylko jedną książkę na raz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam zwykle tak, że mam napoczęte cztery książki XD

      Usuń
  4. A ja mam dziwny nawyk zaczynania książki od tyłu. Zanim rozpocznę właściwe czytanie, muszę przeczytać najpierw ostatnie zdanie, co zazwyczaj przemienia się w ostatni akapit i jeśli jest tam coś ważnego, zazwyczaj przeklinam przez cały dzień, ale to i tak nie przeszkadza mi w popełnianiu tego samego błędu w kółko:/

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak samo, jak moja przyjaciółka!! Ja tak nie robię, bo to mi odbiera przyjemność z czytania :)

      Usuń
  5. Z tymi głośnymi romowami podczas czytania to masz stuprocentową rację! :D Sama potrafię oglądać Ukrytą Prawdę i czytać jakąś książkę :3
    Po tej odpowiedzi na wszytsko odpowiedziałabym tak samo :D Pomijając tylko to, że zawsze czytam zakończenia, lub jak się nudze to kartkuję ksiażkę ^^

    Pozdrawiam, Lucy z Górki Ksionszków

    OdpowiedzUsuń
  6. Haha, ja czasami muszę czytać szeptem, bo inaczej nie mogę skupić się na tym, co właśnie dzieje się w książce i potem nie pamiętam, o czym właśnie czytałam :)

    Weronika z lubieduzoczytac.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuje, że odpowiedziałaś na TAG w trybie ekspresowym ;)
    Ciekawe odpowiedzi. Krótko, szybko i na temat- to lubię ;)
    Cóż, ja nie wyobrażam sobie czytać, gdy ktoś trajkocze mi nad uchem! Szybko tracę nerwy i mam ochotę wtedy rzucić książką w tę osobę, co oczywiście nie czynię, gdyż szanuję książki ;P

    Pozdrawiam! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam talent do "wyłączania się", gdy coś mnie nie interesuje, więc całkowicie nie zwracam uwagi na rozmowy wokół mnie ;)
      Ale oczywiście słyszę, gdy ktoś mówi o mnie lub na tematy, które mnie interesują XD

      Usuń
  8. Ja czytam książki na łóżku! :D Albo wychodzę na taras i wrócę zaraz, czyli jakieś kilka godzin :>

    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha, ja wychodzę na taras, gdy w pokoju jest zbyt gorąco XD

      Usuń
  9. A pozwolę sobie odpowiedzieć w komentarzu na TAGowe pytania:P
    1. Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania?
    Zazwyczaj czytam w łóżku przed pójściem spać, chyba że książka wyjątkowo mnie zaciekawi- wtedy rzucam wszystko i czytam bez względu na okoliczności.

    2. Czy w trakcie czytania używasz zakładek czy przypadkowych świstków papieru?
    Wstyd się przyznać, ale zazwyczaj strony zaznaczam chusteczką higieniczną, czystą oczywiście :)

    3. Czy możesz po prostu skończyć czytać książkę? Czy musisz dojść do końca rozdziału lub okrągłej liczby stron?
    To zależy. Zazwyczaj staram się dokończyć rozdział lub jakiś wyodrębniony wątek, ale kiedy jestem bardzo śpiąca to "pasuję" wcześniej:)

    4. Czy pijesz albo jesz w trakcie jedzenia?
    Nie lubię "chrupać sobie" pod nosem podczas czytania, ale często jesienno-zimową porą piję kakao :)

    5. Czy jesteś wielozadaniowy? Czy potrafisz słuchać muzyki lub oglądać film w trakcie czytania?
    Ojj nie mam podzielnej uwagi... niestety. Lubię mieć ciszę i spokój kiedy sięgam po lekturę.

    6. Czy czytasz jedną książkę czy kilka naraz?
    Mam jedną, prostą zasadę- sięgam po jedną książkę, a po przeczytaniu jej analizuję wątki starając się zrozumieć zachowanie czy decyzje podjęte przez bohaterów. Często porównuję swoje problemy do problemów opisanych w książce- szukam podobieństw.

    7. Czy czytasz w domu czy gdziekolwiek?
    W domu. Jedynie kilka razy zdarzyło mi się czytać na uczelni czy w ... pracy :)

    8. Czy czytasz na głos czy w myślach?
    Czytam w myślach, ale kiedy zauważę jakiś mądry cytat, który wnosi coś w moje życie jestem skłonna podzielić się nim telefonicznie z moją koleżanką :)

    9. Czy czytasz naprzód, poznając zakończenie? Pomijasz fragmenty książki?
    Nie, nie, nie... no dobra czasem mi się zdarzy, ale potem jestem na siebie zła :)

    10. Czy zginasz grzbiet książki?
    Staram się tego nie robić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow dziękuję za Twoje odpowiedzi!! Bardzo miło mi się je czytało ;)

      Usuń
  10. Jestem ciekawa jak wyglądają okładki, które sama robisz :)
    Ja też czasem czytam kilka książek na raz, a innym razem tylko jedną ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właściwie, to robię zakładki, a nie okładki ;) I takie z motywami moich ulubionych książek. Są najzwyklejsze, prostokątne, a nie jakieś wymyślne XD
      Może kiedyś zrobię im zdjęcie i wstawię na bloga :)

      Usuń
  11. Skoro już jesteśmy przy LBA- nominowałam Cię i mam nadzieję, że odpowiesz i na moje pytania ;)

    http://ruderude-czyta.blogspot.com/2015/08/lba-5-i-6.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za nominację :*
      Odpowiem w czwartek!

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, gdy skomentujesz, podzielisz się ze mną swoją opinią dotyczącą danego postu. Lecz proszę, nie obrażaj nikogo :)