środa, 2 września 2015

Oscarowy TAG Książkowy



Ten TAG oczarował mnie, odkąd zobaczyłam go na blogu Kani Frani (kaniafrania.blogspot.com), która mnie do niego nominowała. Bardzo Ci dziękuję! A więc bez marnowania czasu, przejdę do Oscarowego TAGu Książkowego!


Nagroda Akademii Filmowej,
Czyli Oscar dla najlepszej (póki co) książki wydanej w roku 2015

Jedyna, jaka przychodzi mi do głowy do „Czerwona królowa” :/
A nie, nie jedyna! Ale i tak jest najlepsza ;)


Oscar dla najlepszego aktora pierwszoplanowego,
Czyli Twój ulubiony główny bohater

Czy będzie to zaskoczeniem, gdy napiszę, że jest to Percy Jackson ze „Złodzieja Pioruna”? Chyba nie… Chociaż niektórzy mogli pomyśleć, że będzie to Harry Potter, aczkolwiek [wstrzymuje oddech] ja nie przepadam za Harrym jako bohaterem. Uwielbiam książki pani Rowling, a nie samą postać, a jestem wielką fanką twórczości Ricka Riordana, więc to oczywiste, że wybiorę jego, skoro lubię Percy’ego :)


Oscar dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej,
Czyli Twoja ulubiona główna bohaterka

I to jest trudne, jako że prawie wszystkie główne bohaterki są irytujące! No ale przypominam sobie jedną, z którą przygody przeżywałam bardzo dawno temu, lecz wiem, że była niesamowita. W tej kategorii wygrywa Sonea z „Gildii magów”. Nie pytajcie dlaczego, po prostu tak jest ;)


Oscar dla najlepszego aktora drugoplanowego,
Czyli Twój ulubiony bohater drugoplanowy

Od razu to głowy wskoczyło mi jedno imię, a mianowicie- Draco. Draco Malfoy wygrywa w tej kategorii :D


Oscar dla najlepszej aktorki drugoplanowej,
Czyli Twoja ulubiona bohaterka drugoplanowa

Poważnie zastanawiałam się na wieloma możliwościami, chyba ze dwadzieścia minut, ale koniec końców, wybrałam Celeste z „Rywalek”. Tu zdradzę Wam, że dlatego ją wybrałam, ponieważ była silna, zdeterminowana, niezależna i uparta ;)


Oscar dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego,
Czyli książka, na której tłumaczenie czekasz z niecierpliwością

Wcześniej wybrałabym „Glass sword”, czyli drugą część „Czerwonej królowej”, ale z większą niecierpliwością wyczekuję „Aplikacji”. Po opisie stwierdziłam, że zapowiada się obiecująco, chociaż to coś podobnego do Delirium, pod pewnym względem. Zabawne jest to, że obie autorki mają tak samo na imię… A premiera książki już w październiku! Gdyby ktoś chciał przeczytać opis, podaję linka [KLIK!]


Oscar za najlepszy pełnometrażowy film animowany,
Czyli Twoja ulubiona powieść dla dzieci

„Opowieści z Narnii. Książę Kaspian” to zdecydowanie moja ulubiona część serii ;)


Oscar za najlepszy krótkometrażowy film animowany,
Czyli Wasz ulubiony zbiór bajek dla dzieci

„Baśnie” Andersena. Czytałam kiedyś w bibliotece w podstawówce ;)


Oscar za najlepszy montaż,
Czyli najlepiej wydana (pod względem graficznym) książka

„Dotyk Julii” zdecydowanie. Oprawa graficzna jest wspaniała, nie mam, co do tego żadnych wątpliwości :)


Oscar za najlepszą muzykę filmową,
Czyli książka z muzyką w tle

Nie mam zielonego pojęcia ;( Jestem zmuszona nie odpowiedzieć na to pytanie…


Oscar za najlepsze kostiumy,
Czyli najlepsza powieść historyczna

I tutaj również nie mogę odpowiedzieć na pytanie, ponieważ bardzo nie lubię książek historycznych, więc takowych nie czytam.


Oscar za najlepszą reżyserię,
Czyli Twój ulubiony autor/ulubiona autorka

Cóż… wielbię Alexandrę Bracken za „Mroczne umysły”, ale następne części nie są już takie dobre, Lauren Oliver również mnie urzekła, ale nie wystarczająco. Kiera Cass nie pisze jakoś rewelacyjnie, więc odpada, a Victorii Aveyard czytałam dopiero jedną książkę, więc nie mogę oceniać. Pomijając wiele innych autorek, od razu przejdę do odpowiedzi. Rick Riordan- autor, który ma gigantyczną wiedzę na temat różnych mitologii i wspaniale wykorzystuje to w swoich książkach. Napisał o mitologii greckiej, egipskiej, a niedługo premiera pierwszej części z nowej serii o nordyckiej!


Oscar za najlepszy scenariusz adaptowany,
Czyli Twoja ulubiona ekranizacja filmowa

Zdecydowanie „Harry Potter i Więzień Azkabanu”, czyli moja ulubiona część ;)


Oscar za najlepszy scenariusz oryginalny,
Czyli książka, którą chętnie zobaczysz na dużym ekranie

Jako że „Mroczne umysły” to moja ulubiona książka, nikogo nie powinien dziwić fakt, że chcę mieć z nią jak najwięcej do czynienia :)


Oscar za najlepsze zdjęcia,
Czyli książka, w której pojawiają się zdjęcia i ilustracje

„Opowieści z Narnii. Podróż Wędrowca do Świtu” ma ilustracje z filmu ;)


Oscary honorowe i specjalne,
Czyli Twoja ulubiona książka uhonorowana nagrodą literacką

Niestety, nie mam takiej :/ Fatalne zakończenie TAGu, nie ma co!


Mam nadzieję, że nominowanym przeze mnie, pójdzie lepiej! A więc nominuję:
Autorkę bloga pattbooks.blogspot.com

15 komentarzy:

  1. Dziękuję Ci moja Kochana za nominację, jutro ją sobie na bloga wstawię. Co do Aplikacji strasznie się nakręciłam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo :*
      Ja również ;)
      Nie mogę się doczekać, aż przeczytam tę książkę :)

      Usuń
  2. Widzę, że w swoich wyborach bardzo się różniłyśmy :D Ale to super! ^^ Swoją drugą uwielbiam ten Tag, świetnie się przy nim bawiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również, ale niektóre pytania były tak trudne, że rwałam sobie włosy z głowy ;)

      Usuń
  3. Dziękuję za nominację :) Też czekam na aplikację!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super TAG.
    Pozdrawiam.
    http://miedzy--stronami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne odpowiedzi na TAG ;)
    Zgadzam się, że Czerwona królowa mogłaby być najlepszą książką wydaną w 2015r. - Cal i Maven <3
    No i w sumie Percy'ego też lubię *^*
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Czerwona królowa" to TERAZ najlepsza książka, jak dla mnie, wydana w 2015 roku, bo sądzę, że "Restart" czy "Aplikacja" mogą być lepsze ;)

      Usuń
  6. Kiedy przeczytałam, że rwałaś sobie włosy przy niektórych pytaniach, to aż się odezwały we mnie wyrzuty sumienia, że tak męczę biednych blogerów moim tagiem :D trzecia część Pottera akurat mi się najmniej podobała na dużym ekranie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niepotrzebnie masz wyrzuty sumienia! ;)
      Świetnie bawiłam się przy wykonywaniu TAGu i bardzo ci dziękuję za nominację! Po prostu niektóre pytania były na tyle trudne, że miałam albo wiele odpowiedzi do danego pytania, ale żadnej! Ale jak już wspomniałam, bardzo dziękuję za nominację! :*

      Usuń
  7. Bardzo ciekawy i przyjemny tag :)
    www.oczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Spóźniony tag :)
    http://artemis-shelf.blogspot.com/2015/09/bardzo-zalege-tagi.html

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, gdy skomentujesz, podzielisz się ze mną swoją opinią dotyczącą danego postu. Lecz proszę, nie obrażaj nikogo :)