wtorek, 29 grudnia 2015

TOP 5- bohaterowie 2015



W tej kategorii chciałam się z Wami podzielić moim TOP 5 książkowych bohaterów męskich. Mogą być to dowolni bohaterowie, niekoniecznie pierwszoplanowi (chociaż wszyscy są głównymi bohaterami…), ale bez uwzględnienia antagonistów, którzy to będą w osobnym poście ^^



5. Park („Eleonora i Park”)
Biorąc pod uwagę to, że Park jest Azjatą, chciałam go wepchnąć chociażby na najniższy stopień podium, ale po długim rozmyślaniu stwierdziłam, że jest kilku innych bohaterów, którzy zasługują lepsze miejsca od Parka. Ale piąte jest bardzo dobre! W końcu mam tylu ulubieńców, że uplasować się na piątym miejscu w moim rankingu to zaszczyt XD



4. Loki (Ewangelia według Lokiego)
„Ewangelię według Lokiego” właśnie czytam i na chwilę obecną podoba mi się. A skoro lubię mitologię nordycką, a Loki to mój ulubiony bóg… to po prostu musiał się tu znaleźć! Nie mam pojęcia czy jest protagonistą czy antagonistą, bo nie skończyłam czytać, ale do tej pory Kłamca nie został jakoś mocno znienawidzony przez innych bogów i nie wyrządza zbyt wiele szkód, więc jak najbardziej mogę go tu umieścić ^^

3. Raffe („Angelfall. Penryn i Kres Dni”)
Tego aniołka pokochałam od pierwszej części, więc nie mogło go zabraknąć w moim rankingu. Sarkastyczny, irytujący, a przy tym opiekuńczy i odważny. Szkoda, że nie było go przez większość drugiej części ^^

2. Liam & Cole („Po zmierzchu”)
Nie potrafię wybrać między tymi braćmi. Liam oczarował mnie w pierwszej części, ale gdy go nie było (a raczej był, tylko gdzieś w pokoju obok), a Cole stał się jednym z głównych bohaterów, starszy Stewart również nie okazał się jakimś wyidealizowanym przywódcą, który jest wzorem cnót wszelakich i zaskarbił sobie moją sympatię. Ciężko między nimi wybrać, ale skoro są braćmi, to chyba nie będzie problemu z tym, żeby stanęli na jednym stopniu podium.

1. James („Plaga samobójców”)
No i mamy zwycięzcę! „Plagę samobójców” przeczytałam niedawno, ale stała się jedną z moich ulubionych książek, tuż po „Aplikacji” i „Czerwonej królowej”. A jeśli chodzi o samego Jamesa – odwaga, troskliwość, wiara we własne przekonania to zdecydowanie cechy godne laureata tego rankingu!
Niektórzy może zauważyli, że brakuje tu Northa z „Aplikacji”. Jako że ta powieść jest obecnie moją ulubioną, o nim również myślałam, ale niestety, nijak nie dałam rady go uwzględnić w tej kategorii. Ale gdyby istniał ranking najlepszych książkowych hakerów, z pewnością zająłby pierwsze miejsce!

20 komentarzy:

  1. Ja też kocham Jamesa z Plagi samobójców!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Raffe'a z Angellfall :* nie miałam pojęcia o istnieniu książki Ewangelia według Lokiego- jestem ogromną fanką tej postaci i muszę sobie ją szybko sprawić :3
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wstyd, ale nie czytałam żadnej z tych książek... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo, ale mam ogromną nadzieję, że nadrobię! :)

      MAJUSKUŁA

      Usuń
  4. Ja uwielbiam Eliasza z Imperium ognia :D

    OdpowiedzUsuń
  5. "Znam" tylko Lokiego.. to chyba wstyd :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Z książek wymienionych przez Ciebie czytałam "Po zmierzchu", "Eleonore i Parka" oraz "Angelfall. Penryn i Kres Dni". Co do dwóch ostatnich, to się zgadzam - uwielbiam Parka oraz Rafaela, ale jeśli chodzi o "Po zmierzchu" to jakoś nie przepadałam za Liam'em, a uwielbiałam Cole'a ;) "Plagę samobójców" muszę w końcu przeczytać!
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Z powyższych książek czytałam tylko "Eleonorę & Parka" oraz "Plagę samobójców". Parka bardzo polubiłam, jednak James ... ach James ♥ Och podziwiam cię za tę listę, nie wiem, czy byłabym w stanie taką zrobić - jestem taka kochliwa :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam tych książek, ale już idzie do mnie Angelfall. Nie mogę się doczekać aż w końcu przeczytam wszystkie części. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&serials&films

    OdpowiedzUsuń
  9. Żadnego bohatera nie znam. :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. O "Pladze samobójców słyszałam już tyle dobrego, że po prostu muszę tę książkę wreszcie dorwać w swoje ręce ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Z tych postaci znam tylko Parka, jednak chyba nie umieściłabym go w swoim rankingu ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nominowałam Cię do LBA na moim blogu :) http://ksiazki-recenzje-czytelnicy.blogspot.com/2015/12/liebster-blog-award-5-6.html#more

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam tylko trzy książki i zgadzam się w 100% z Parkiem ;) Ale James - o nie! Każdy, tylko nie on! Zboczone teksty, denna podróbka Jace'a z Darów Anioła - taka jest moja opinia i nic jej nie zmieni. Zwyklę wolę tych „złych", więc SPOILER! tutaj jestem Team Realm (jak to świetnie brzmi!). Samej Plagi nie lubię - to taka kolorowa, nazbyt wesoła, optymistyczna, nudna książka. Spodziewałam się czegoś bardziej depresyjnego, a tu taka niemiła niespodzianka.

    Druga Strona Książek

    OdpowiedzUsuń
  14. Znam tylko Parka i troszkę Lokiego, książkę zaczęłam czytać dopiero wczoraj. Ale obydwaj mi się podobają, lubię ich. Do zestawienia dodałabym jeszcze Sachę z "Tajemnego ognia", bardzo mi się spodobała ta postać :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Szczerze mówiąc - nie znam żadnej z tych postaci. A szkoda, bo wydają się być ciekawymi bohaterami.

    OdpowiedzUsuń
  16. Znam z tej piątki tylko Raffe, ale finał trylogii jeszcze przede mną. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Z wymienionych przez ciebie bohaterów znam tylko Parka :D

    litery-na-papierze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Raffe mój mąż hyhy uwielbiam całą tą serie pozdrawiam wi-kusia.blog.pl

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, gdy skomentujesz, podzielisz się ze mną swoją opinią dotyczącą danego postu. Lecz proszę, nie obrażaj nikogo :)