wtorek, 22 grudnia 2015

TOP 5- książki młodzieżowe 2015


Witajcie, dzisiaj mam dla Was pierwszy post z cyklu TOP 5 na rok 2015. Będzie on dotyczył książek wydanych w kończącym się roku. Mam nadzieję, że Wam się spodoba! ;)




5. „Po zmierzchu”- Alexandry Bracken

Zapewne wiele osób może się zdziwić, że ta książka jest w moi m TOP 5. Jednak w recenzji pisałam, że ta książka nie była zła, tylko najgorsza z trylogii. Ogólnie uważam ją za niezłą, ale wiele jej do arcydzieła brakuje. No ale jest w końcu zakończeniem jednej z moich ulubionych książek, więc nie mogło jej tu zabraknąć.


 
4. „Eleonora i Park”- Rainbow Rowell

To jest jedyna książka niefantastyczna, która nie była lekturą, a którą przeczytałam. Jestem z tego powodu bardzo szczęśliwa, bo to naprawdę dobra powieść i dzięki niej nabrałam ochoty na zapoznanie się z „Fangirl” tej samej autorki ;)



3. „Plaga samobójców”- Suzanne Young

Jest to książka, którą czytać skończyłam wczoraj. Niesamowicie mi się spodobała, bo wyróżnia się spośród innych. Z niecierpliwością czekam na następną część i mam nadzieję, że niedługo się z nią zapoznam.



2. „Czerwona królowa”- Victorii Aveyard

Ta książka podbiła moje serce już od pierwszych stron. A moją bezgraniczną miłość zdobyła dzięki Mavenowi, którego ubóstwiam! Może jest odrobinę podobna do „Rywalek” jednak poważniej pokazana i wydarzenia nie skupiają się głównie na walce dziewcząt o serce księcia. W tym wypadku również czekam na drugą część (premiera w lutym??)



1. „Aplikacja”- Lauren Miller

No i mamy zwycięzcę! Mimo że książka odrobinę wolno i monotonnie się zaczynała, już po przeczytaniu jakiś trzydziestu stron znacznie nabrała tempa. Spodobało mi się to, że każde wydarzenie, a nawet i bohater, były połączone z czymś innym w taki sposób, że wszystko, co poznaliśmy miało ze sobą ścisły związek. Cała ta książka jest dopracowana w najmniejszych szczegółach, co jest niesamowite.


Tak się prezentuje moje TOP5 książek młodzieżowych na ten rok. A jakie są Wasze najlepsze piątki?? ^^

14 komentarzy:

  1. Czytałam niestety tylko "Eleonorę i Parka", z tej listy więc nie mam porównania :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Aplikacji jeszcze nie czytałam :) Ale u mnie na pierwszym miejscu znalazłoby się "Oddam ci słońce" xd Pozdr. www.oczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tylko "Po zmierzchu" i "Eleonore i Parka", ale resztę na pewno kiedyś przeczytam :)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam stąd Eleonorę i Parka i Czerwoną królową. Obie książki mega mi się podobały, uważam, że zasługują na miejsce w tej top piątce :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Z powyższych czytałam tylko Czerwoną Królową, która chyba na aż tyle mnie nie zachwyciła, żeby lądować na drugim miejscu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja właściwie nie wiem, co bym dała do mojego własnego "TOP 5 książek wydanych w 2015", gdyż z reguły nie czytam zupełnych nowości - choć często mam na nie ochotę! To kwestia głównie braku dostępu do tych książek (w bibliotece nie ma aż takich świeżynek, a na zakupy w Empiku, Matrasie czy innych księgarniach, w tym internetowych, niekoniecznie mnie stać ;p). W planach mam przeczytane "Czerwonej królowej", "Plagi samobójców" i, może, "Aplikacji". :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Żadnej z tych książek nie czytałam, a jako, że raczej fanką literatury młodzieżowej nie jestem, prawdopodobnie w najbliższym czasie po nie nie sięgnę - chyba że jakoś przy okazji.

    OdpowiedzUsuń
  8. O każdej książce słyszałam, lecz żadnej z nich nie czytałam.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z wymienionych przez Ciebie książek mam jedynie ,,Czerwoną królową" i jestem gdzieś w połowie czytania. Natomiast kusi mnie ,,Plaga samobójców". ;)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&serials&films

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam tylko Eleonorę i Parka, jednak muszę przyznać, że ta książka nie sprostała moim oczekiwaniom. Była całkiem przyjemną lekturą, jednak spodziewałam się czegoś więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam jedynie Aplikację, ale pozostałe dobrze kojarzę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. W 2016 na pewno sięgnę po serię "Mroczne umysły" i "Aplikację" a jak z pozostałymi to nie wiem. Nie widzę się z "Eleonorą i Parkiem", "Plagą samobójców" i "Czerwoną królową", ale kto wie? :)

    Pozdrawiam
    czytaniapasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam tylko "Eleonorę&Parka" i też ta pozycja znalazłaby się w moim top 5 :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z wymienionych czytałam E&P, bardzo dobrze wspominam tę pozycję, za to po "Po Zmierzchu" nie sięgnę, bo bardzo trudno czytało mi się poprzednie tomy, to jakaś nie moja tematyka:(

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, gdy skomentujesz, podzielisz się ze mną swoją opinią dotyczącą danego postu. Lecz proszę, nie obrażaj nikogo :)