środa, 27 stycznia 2016

Zapowiedzi- luty 2016



Rany, rany… już wkrótce luty, trzeba się przygotować mentalnie na szkołę (mam obecnie ferie) i… zapoznać z nadchodzącymi premierami! Kto już sprawdzał łapki w górę! Nikt? To zapraszam ^^


Tytuł polski: Say it
Autor: Paula Bartosiak
Wydawnictwo: Novae Res
Data premiery: 1.02.2016
Opis: Long Beach w Kalifornii to idealne miejsce dla bogatych lekkoduchów, a Bleast High jest typową szkołą plastikowych panienek i przystojnych lowelasów. Kiedy Natt pod wpływem zabiegów siostry przeistacza się w atrakcyjną młodą kobietę, nie podejrzewa nawet, co szykuje dla niej los. Wkrótce oprócz ubrań i kosmetyków starszej siostry przejmuje również jej chłopaka, Jaysona, a przypadkowo poznany Dylan staje się jej najbliższym przyjacielem. Kiedy związek z Jaysonem wydaje się nie mieć szans na przetrwanie, okazuje się, że wszystkie te kłopoty są niczym wobec dramatu, który dotknął Dylana. Natt musi sobie poradzić nie tylko z własnym toksycznym związkiem, ale i pomóc swojemu najlepszemu przyjacielowi przetrwać piekło. Szybko uświadamia sobie jednak, że nie na wszystko mamy wpływ, a szczęście i ból potrafi dzielić jedna sekunda.
Komentarz: Może nie zapowiada się jakiś bestseller, ale z pewnością książka warta uwagi. To jedna z niewielu powieści, które nie zawierają wątków magicznych, a mimo to mnie interesują ;)


Tytuł polski: Nick i Norah. Playlista dla dwojga
Autor: David Levithan, Rachel Cohn
Wydawnictwo: Bukowy Las
Data premiery: 3.02.2016
Opis: „Wiem, że to dziwne pytanie, ale czy miałabyś coś przeciwko udawaniu mojej dziewczyny przez następne pięć minut?". Nick jest bywalcem nowojorskiej sceny rockowej – muzyką próbuje uleczyć złamane serce. Norah także przeżyła zawód miłosny. Pozornie tych dwoje nie łączy nic poza gustem muzycznym, jednak ich przypadkowe spotkanie kończy się szaloną pierwszą randką, która ma szansę zmienić życie obojga. "Nick i Norah", napisana przez gwiazdy literatury młodzieżowej Rachel Cohn i Davida Levithana, to seksowna, zabawna, ale i wzruszająca opowieść. Jej bohaterowie próbują zapomnieć o złamanych sercach, chcą dowiedzieć się, kim właściwie są, ale przede wszystkim... chcą trafić na występ ukochanego zespołu. Dokąd zaprowadzi ich ta noc?
Komentarz: Zainteresowało mnie tylko pierwsze zdanie. Wydaje mi się urocze i jestem pewna, że jeśli cała książka byłaby utrzymana w podobnej atmosferze i może miała coś więcej wspólnego z owym zdaniem, na pewno by mi się spodobała ^^


Tytuł polski: Magonia
Autor: Maria Dahvana Headley
Wydawnictwo: Galeria Książki
Data premiery: 3.02.2016
Opis: Aza Ray Boyle topi się w powietrzu. Od dzieciństwa cierpi na tajemniczą chorobę płuc, z którą ciężko jest oddychać, mówić – w ogóle żyć. Kiedy więc Aza zauważa statek na niebie, jej rodzina przypisuje to skutkom ubocznym zażywania leków. Aza jednak nie wierzy, by była to halucynacja. Słyszy ze statku głos wzywający ją po imieniu. Tylko jej przyjaciel, Jason, słucha. Jason, na którego zawsze może liczyć. Jason, do którego chyba czuje coś więcej niż przyjaźń. Ale zanim Aza ma okazję poważniej się nad tym zastanowić, dzieje się coś strasznego. Aza odchodzi z naszego świata, by znaleźć się w innym.
Magonia.
Ponad chmurami, w krainie statków handlowych, Aza nie jest już tą słabą, umierającą istotą, którą była wcześniej. W Magonii po raz pierwszy swobodnie oddycha. Co więcej, ma potężną moc - lecz gdy już zaczyna panować nad swoim życiem, odkrywa, że zbliża się wojna między Magonią a Ziemią. W jej rękach spoczywa los całej ludzkości - i chłopca, który ją kocha. Po której stronie opowie się Aza?
Komentarz: Wreszcie jakaś magiczna książka! Spodziewam się nieziemskiej powieści, z którą wspaniale spędzę cały dzień, więc mam nadzieję, że nie jest to jedna z tych książek, które wywołują poker face na twarzy. Oby nie!


Tytuł polski: Panika
Autor: Lauren Oliver
Wydawnictwo: Otwarte
Data premiery: 3.02.2016
Opis: Wyobraź sobie senne, pogrążone w beznadziei miasteczko.
Wyobraź sobie dziewczynę, która nie wierzy, że może ją spotkać coś dobrego.
Wyobraź sobie grę, w której każdy musi podjąć śmiertelne ryzyko, by wygrać wielką nagrodę – przepustkę do lepszego życia.
Ta gra to Panika. Nikt nie wie, kim są sędziowie, którzy wymyślają zadania i czuwają nad przebiegiem rywalizacji. Uczestnicy zostają zmuszeni do przesunięcia własnych granic, do wyjścia poza strefę bezpieczeństwa, do stawienia czoła najgłębszym lękom. Dziewczyna ma na imię Heather. Od zawsze pogardzała grającymi w Panikę. Ale kiedy jej chłopak odchodzi do innej, pełna wściekłości, bólu i rozpaczy zmienia swoje podejście i decyduje się przystąpić do rywalizacji. Nigdy nie spodziewała się, że to zrobi. Aż do tego lata. Czy masz odwagę poznać jej historię?
Komentarz: Owszem, mam odwagę poznać jej historię. Szczególnie po trylogii „Delirium”. Mimo że części tamtej trylogii były coraz gorsze, w tym przypadku przeczuwam wielki sukces ^^ Mimo że dziewczyna zmienia się w kogoś, kim gardziła, z powodu chłopaka :/


Tytuł polski: Xięgi Nefasa. Tom 1. Trygław. Władca losu
Autor: Małgorzata Saramonowicz
Wydawnictwo: Znak
Data premiery: 3.02.2016
Opis: Podczas zakazanego rytuału w sekretnej świątyni boga o trzech obliczach losy trojga dzieci zostają ze sobą splecione na zawsze. Jednego dnia się narodzą i jednego dnia będą musiały umrzeć. Wśród nich jest potomek Bolesława zwanego Krzywoustym.
XII wiek, Polska. Gorliwi wyznawcy Kościoła z krzyżem na piersi i litanią na ustach tępią wiarę w starych bogów. Kraj stoi na skraju przepaści. Jeśli Bolesław nie doczeka się syna, straci tron. Jego tajemniczy kronikarz Nefas jest świadom zagrożenia. Zwraca się do mrocznych kapłanów Trygława, prosząc, by odmienili Przeznaczenie. Wkrótce przekona się, co uczynił...
Komentarz: Nigdy się spodziewałam, że zaciekawi mnie powieść zawierająca wątki historyczne. NIGDY. A jednak- stało się. Ale wierzę, że ta książka pozytywnie zaskoczy i może przekona mnie do powieści historycznych??


Tytuł polski: Obsesja
Autor: Jennifer L. Armentrout
Wydawnictwo: Filia
Data premiery: 17.02.2016
Opis: Powieść autorki bestsellerowej serii "Lux".
Jest arogancki, apodyktyczny i... to facet, dla którego można umrzeć.
Hunter to bezlitosny zabójca. Ministerstwo Obrony trzyma go w garści, co nie jest do końca złe, ponieważ zabija złych gości. W większości przypadków lubi swoją robotę.
Do czasu, kiedy trafia mu się zlecenie, jakiego do tej pory nie miał - chronić.
Serena Cross nie uwierzyła swojej przyjaciółce, że widziała, jak syn potężnego senatora zmienia się w coś… nieludzkiego. Kto by uwierzył?
Ale kiedy staje się świadkiem morderstwa, dokonanego przez obcego, zostaje równocześnie wciągnięta do świata, w którym się morduje by zachować jego sekrety.
Hunter wkrótce złamie wszystkie zasady, według których żył, przeciwstawi się swoim mocodawcom, tylko po to by była bezpieczna. Ale czy to obcy i rząd są największym zagrożeniem?
A może to on sam?
Komentarz: Pierwsza myśl- „Poważnie? To prawie kopia Seri Lux!”. Druga myśl- „Chwila… to może być dobre!” Tak więc po przeczytaniu „Obsydianu” nabrałam ochotę na więcej twórczości pani Armentrout i zapewne kupię „Obsesję” gdy tylko pojawi się w księgarni ^^


Tytuł polski: Szklany miecz
Autor: Victoria Aveyard
Wydawnictwo: Otwarte
Data premiery: 17.02.2016
Opis: Wystarczy kropla krwi, by wzniecić bunt.
"– Myślę, że zostałaś sama, Mare – cedzi cicho [Maven]. Pomimo tego wszystkiego, co mi zrobił, gdy słyszę, jak wymawia moje imię, przechodzi mnie dreszcz i wracają wspomnienia. Kiedyś zwracał się do mnie z życzliwością i czułością. Teraz wypluwa moje imię niczym przekleństwo. – Twoi przyjaciele zniknęli. Przegrałaś. I jesteś czymś obrzydliwym, jedynym w swoim rodzaju wybrykiem natury. Okażemy wszystkim łaskę, usuwając cię z tego świata".
W kontynuacji bestsellerowej "Czerwonej Królowej" Mare Barrow musi zmierzyć się z mrokiem, który ogarnął jej duszę, stawić czoło bezlitosnemu królowi Mavenowi i własnym słabościom.
Walka pomiędzy rosnącą w siłę armią rebeliantów a światem, w którym liczy się kolor krwi, przybiera na sile. Mare Barrow ma czerwoną krew, taką samą jak zwykli ludzie. Jednak jej zdolność kontrolowania błyskawic – nadprzyrodzona moc zarezerwowana dla Srebrnych – sprawia, że rządzący chcą wykorzystać dziewczynę jako broń.
Mare odkrywa, że nie jest jedyną Czerwoną, która posiada umiejętności charakterystyczne dla Srebrnych. Są też inni. Ścigana przez okrutnego króla Mavena wyrusza na wyprawę, aby zrekrutować Czerwono-Srebrnych do armii powstańców gotowych walczyć o wolność. Wielu z nich straci życie, a zdrada stanie się chlebem powszednim. Mare musi też zmierzyć się z mrokiem, który ogarnął jej duszę. Czy sama stanie się potworem, którego próbuje pokonać?
Komentarz: Najlepsze na koniec! „Czerwona królowa” rozkochała mnie w sobie jeszcze zanim zdążyłam zacząć ją czytać i to samo dzieje się w przypadku „Szklanego miecza”. Och, dajcie mi tę książkę, jak najszybciej! ^^

Wszystkie opisy pochodzą ze strony datapremiery.pl


A więc tak prezentują się interesujące mnie zapowiedzi na następny miesiąc. Widzicie coś dla siebie?? ^^

13 komentarzy:

  1. "Magonia", "Panika" oraz "Szklany Miecz" to pozycje zdecydowanie dla mnie :)
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam na Magonię (już za tydzień!) i Szklany miecz.
    Pozdrawiam :)
    http://life-ishappiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Magonia i Obsesja mnie bardzo zaciekawiły ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. „Magonia” ma tak śliczną okładkę, że zaparło mi dech. I kolejny raz wychodzi mój estetyzm. :D Na pewno kupię tę książkę, cudo.

    { MAJUSKUŁA }

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekam na Magonię, Panikę, Szklany miecz i Obsesję! Już niedługo ! Nie mogę się doczekać <3
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Fantastyczne książki

    OdpowiedzUsuń
  6. Już jakieś dwa tygodnie temu zamówiłam "Magonię" i nie mogę się doczekać, kiedy wreszcie wpadnie w moje ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Magonię" oraz "Panikę" już zamówiłam. Już nie mogę się doczekać kiedy wpadną w moje łapki :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. SZKLANY MIECZ! Nie mogę się doczekać <3
    Nominowałam Cię do książkowego TAGU - http://skrytaksiazka.blogspot.com/2016/01/rip-it-or-ship-it-book-tag.html

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Panika i Szklany miecz! Panika i Szklany miecz *-* Panika i Szklany miecz ♥
    Zapraszam do mnie na konkurs :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Lista książek do przeczytania jest długa, a jak widzę nowe zapowiedzi, to normalnie żal mi się robi, że ta lista jest taka długa i niektóre muszą czekać w kolejce nie wiadomo ile.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Panika, obsesja, Nick i Norah, MUSZĘ MIEĆ! :)
    Pozdrawiam Justyna z książko miłości moja

    OdpowiedzUsuń
  12. Czekam na Szklany Miecz, bo Czerwona Królowa była swietna :)
    http://soelliee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, gdy skomentujesz, podzielisz się ze mną swoją opinią dotyczącą danego postu. Lecz proszę, nie obrażaj nikogo :)