czwartek, 17 marca 2016

Liebster Blog Award #6



Do dzisiejszego LBA, nominację dostałam od Klaudiiw41 z bloga książki-recenzje-czytelnicy.blogspot.com



1. Czy myślałaś kiedyś o napisaniu własnej książki?
Tak. Właściwie, to nawet już ją piszę ;) Streściłam sobie całą pierwszą część (będzie to bodajże trylogia- opracowałam fabułę na trzy części) i powoli piszę rozdział za rozdziałem ;) Tytuł to „Porcelanowa miłość”. Jestem pewna, że w wakacje ją skończę! ^^

2. Czy w dzieciństwie chętnie sięgałaś po książki, czy raczej wolałaś ich unikać?
Nie pamiętam dobrze, ale na pewno nie unikałam książek. Ogólnie zaczęłam czytać w wieku ośmiu lat. Wcześniej sięgałam tylko po bajki.

3. Jakie jest Twoje ulubione miejsce do czytania? Wolisz czytać w domu czy podczas wyjazdu?
Czytam, gdzie tylko się da. W pokoju, salonie, kuchni, na tarasie, w szkole, u babci, nad morzem, w górach. Naprawdę wszędzie.

4. Czy jeśli nie spodobałaby Ci się książka jakiegoś autora, to dałabyś szansę kolejnemu jego dziełu?
Miałam taki przypadek. Kompletnym niewypałem okazała się książka „Wybrani”, ale „Tajemny ogień” tej samej autorki był niesamowity ;)

5. Jakie blogi odwiedzasz regularnie?
Odwiedzam wszystkie blogi, które obserwuję, gdy tylko pojawi się nowy post. Po prostu czasem nie dodaję komentarzy.

6. Czy uważasz, że młodzież nie czyta przez źle dobrane lektury szkolne?
Sądzę, że pytanie jest nieco zbyt krótkowzroczne i pewnie to samo powiedziałaby moja polonistka ;) To nie jest tak, że cała młodzież nie czyta, tylko jej część. Ale wracając do pytania… uważam, że to może być jedna z przyczyn. Lektury są w większości nudne, napisane archaicznym językiem lub po prostu nie trafiają w gusta nastolatków. Gdyby lekturami były np. „”Harry Potter”, „Percy Jackson”, „Dary Anioła”, „Igrzyska śmierci”, „Delirium”, popularni „Zwiadowcy” czy „Gra o tron”- na pewno więcej nastolatków czytałoby książki. Innym powodem jest pewnie rozwój technologii. Komputery i telewizory to straszne pochłaniacze czasu ;)

7. Gdybyś była jakimś ministrem do spraw kultury, to jak zwiększyłabyś poziom czytelnictwa w Polsce?
Zmieniłabym lektury szkolne, zastosowała dotacje dla bibliotek szkolnych i miejskich i może udałoby mi się obniżyć ceny książek??

8. Czy zaznaczasz jakoś swoje ulubione cytaty w książce?
Mam niewielkie, półprzezroczyste karteczki samoprzylepne w pięciu kolorach i naklejam je na interesujące mnie cytaty. Ostatnio mi się skończyły…

9. Kupujesz czy wypożyczasz książki?
Zawsze kupuję. Nie lubię czytać wypożyczonych książek i chyba tylko dwa razy zdarzyło mi się takową przeczytać…

10. Czy w Twoim otoczeniu jest dużo osób, które również czytają książki?
Przyjaciółki czytają, siostra czyta, mama sporadycznie, no i jest blogosfera! Oprócz tego sporo osób z mojej klasy czyta jakieś książki, ale to raczej nie moje kółko zainteresowań (biografie piłkarzy, science fiction, klasyka itp.)

11. Co sądzisz o moim blogu? Znałaś go przed nominacją do LBA?
Muszę przyznać, że nie lubię takich pytań, bo nie wiem, co na nie odpowiedzieć, więc skłonię się tylko do odpowiedzi, że obserwowałam go przed nominacją.


Moje pytania:
1. Jaki jest Twój ulubiony cytat?
2. Ile książek liczy Twoja biblioteczka?
3. Z iloma wydawnictwami nawiązałaś współpracę?
4. Którą współpracę wspominasz najlepiej?
5. Co przeszkadza Ci w blogosferze/blogach innych?
6. Czy blogowanie to coś, co zaplanowałaś, czy raczej spontanicznie założyłaś bloga?
7. Jaki tytuł nosi pierwsza przeczytana przez Ciebie książka?
8. Jaki gatunek książek preferujesz?
9. Jakie masz hobby poza czytaniem?
10. W którym domu Hogwart jesteś?
11. Jaka jest Twoja ulubiona lektura szkolna?


Nominuję:
SilverMoon z bloga Books obsession
Zatraconą w słowach z bloga Zatracona w słowach
Julię Alaskę z bloga Bukowe Opowieści
Katarzynę Kat z bloga Subiektywne recenzje
Patkę z bloga W krainie Absurdu
Geek Girl z bloga Books by Geek Girl
Ernę Eltzner z bloga Majuskuła
Dominikę Fal z bloga Kochamy Książki
Livingbooksx z bloga Livingbooksx

14 komentarzy:

  1. Jak ja cię dobrze rozumiem! Miałam to samo z Wybranymi, nienawidzę tej książki, ale Tajemny ogień kocham <3
    Także czytam wszędzie gdzie się da! :D
    Dziękuję za nominację! Odpowiem na pytania w najbliższym czasie :3
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak przypomniałaś mi o tych karteczkach do książek. Kiedyś chciałam kupić, ale kompletnie wypadło mi z głowy. Jutro polecę do sklepu. Pozdrawiam! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ciekawa Twojej książki :) A ostatnio zrobiłam zapas zakładek indeksujących na allegro ;)
    Pozdrawiam Pośredniczka

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mogę się doczekać Twojej książki :D
    Pozdrawiam :D
    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również myślę o napisaniu własnej książki. Już nawet zabierałam się do tego kilka razy, dlatego mam nadzieję, że w końcu coś z tego wyjdzie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna sprawa! Ciekawe czy kiedyś dostanę nominację:D
    Ciekawa jestem Twojej książki ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe cóż za książkę piszesz i kiedy dasz nam ją przeczytać :) Ja również nie wypożyczam książek, ponieważ.... jak mi się coś spodoba to i tak to kupię:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też zaznaczam cycaty karteczkami. Niedawno zrobiłam ogromne zapasy, które starczą mi na długo :)
    Świetne odwiedzi :)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Też głównie kupuję książki, chociaż już nie mam ich gdzie układać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kupowanie książek to mój nałóg. Nie lubię pożyczać, wolę mieć swoje. :)
    Powodzenia z książką. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zazwyczaj czytam w pokoju na łóżku. Ale lubię też czytać w innym miejscach, np. na dworze, gdy jest ciepło.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Och, zazdroszczę! Sama chciałabym coś pisać, niby zaczęłam, ale czuję mur już na samym początku, więc nie wiem, czy to tak na poważnie (jeśli masz ochotę to zapraszam na bloga do zakładki "Do przeczytania", postanowiłam wczoraj, że mimo niepewności będę pisać i z chęcią dowiem się, co sądzą o tym inni^^). Zdradzisz nieco więcej, o czym będzie - jakiś krótki opis, czy coś? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Porcelanowa miłość" to pierwsza część trylogii, ale jest właściwie takim wstępem do właściwiej fabuły. W każdej części trylogii inny bohater będzie głównym, aby można było zauważyć wykreowany przeze mnie świat z nieco innych perspektyw ;)
      To będzie fantastyka, której akcja rozgrywa się w dwudziestym drugim wieku, ale w takim "Szarym świecie", że tak to ujmę XD Hmmm... Ciężko coś opisać bez spojlerowania XD Główni bohaterowie będą mieli pewne zdolności, które nie są akceptowane przez resztę społeczeństwa, ale będą musieli ich użyć żeby... uratować siebie nawzajem (?). Naprawdę trudno powiedzieć, bo właściwie wszystko zacznie się od drugiego tomu, a "Porcelanowa miłość" to taki specyficzny (a nawet bardzo, biorąc pod uwagę główną bohaterkę) wstęp, w którym jedynie narodzą się pytania ;)

      Usuń
  13. Zazdro z tą książką *o* Ja mam zaczętych 87654 opowiadań i żadnego nie umiem skończyć xD Ale kiedyś to zrobię... tak, tak... ^_^
    Ja czasami czytam książki z biblioteki :D

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, gdy skomentujesz, podzielisz się ze mną swoją opinią dotyczącą danego postu. Lecz proszę, nie obrażaj nikogo :)