środa, 23 marca 2016

Środa pełna cytatów #4



Dzisiaj cytaty tylko i wyłącznie z książki „Mechaniczny anioł”, która jest skarbnicą wspaniałych cytatów <3


1. Zawsze trzeba być ostrożnym z książkami i z tym, co w nich jest, bo słowa mają moc zmieniania ludzi.

2. Nie jest wbrew prawu być idiotą.”

3.Marzenia potrafią być niebezpieczną rzeczą.

4. Czasami jest tylko jeden wybór: między akceptacją, a obłędem.”

5. Ludzie strzegą swoich tajemnic, czasem nawet przed tymi, których kochają.

6. On nie wiedział, co znaczą dla niej książki. Że są symbolami prawdy i sensu, potwierdzeniem jej istnienia i tego, że są na świecie ludzie tacy, jak ona.

7. Każdy zabija kiedyś to, co kocha - chcę, aby wszyscy tę prawdę poznali. Jeden to lepkim pochlebstwem uczyni. Inny - spojrzeniem, co jak piołun pali. Tchórz się posłuży wtedy pocałunkiem, człowiek odważny - ostrzem zimnej stali.

8. Czy to właśnie znaczy kogoś kochać? Że każdy ciężar można rozdzielić na dwoje, że można nawzajem się pocieszyć słowem albo dotykiem?

9. Lepiej nie mieć nadziei, żeby potem się nie rozczarować.

10. Mogę ci ofiarować swoje życie, jednak to będzie krótkie życie; mogę ci oddać serce, choć nie wiem, ile jeszcze uderzeń wytrzyma. Ale kocham cię bardzo i mam nadzieję, że wybaczysz mi samolubne pragnienie, żeby posmakować szczęścia, resztę życia spędzając z tobą.

12 komentarzy:

  1. Genialne *o*
    Nie mogę wybrać jednego, który szczególnie mi się podoba, ponieważ wszystkie są świetne!
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tę książkę i ogromnie żałuję, że nie będę już miała okazji poznać tej historii od początku. Pojawiało się tam tyle emocji, przeszkadzał mi trochę ten trójkąt, no ale cóż wygląda na to że tak miało być. A te cytaty <3 zwłaszcza ten ostatni. :(
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam tej książki, ale bardzo spodobał mi się cytat nr. 10 ;)
    Pozdrawiam!
    Daria z krainaksiazkazwana.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne cytaty :) Uwielbiam tą serię, Will moim książkowym mężem.
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Clare sama w sobie jest skarbnicą cudownych cytatów, nie tylko w "Mechanicznym...", ale też w "Darach anioła" - dlatego uwielbiam czytać jej książki!
    Pierwszy cytat rzeczywiście ma coś na rzeczy z książkami, które niejednokrotnie wpłynęły na mnie tak czy inaczej. Odnoszę wrażenie, że każda z nich w pewnej mierze coś zmienia, pogląd, spojrzenie na taką czy inną sprawę, a może stosunek do otaczających nas osób - ostatnio mało jest czytanych przeze mnie książek, które byłyby do bólu puste i bez przesłania.
    Cytatem, który również mnie poruszył, jest oznaczony numerem dziewięć. Czy naprawdę lepiej się nie nastawiać, nie mieć nadziei, pogrążać się w pesymistycznej aurze? Sama doszłam ostatnio do wniosku, że wiara jest jedną z ważniejszych rzeczy w osiąganiu sukcesu, bo bez niej naprawdę ciężko cokolwiek w swym życiu osiągnąć. Wierząc w swoje siły, podbudowujemy siebie :)
    Ja za to zapraszam na recenzję "Aplikacji" Lauren Miller!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedna z moich ulubionych książek, więc ciężko wybrać najlepszy cytat- wszystkie mi się podobają. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż chce się przeczytać książkę i znaleźć samemu te cytaty. Są niesamowite!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczę, trzeba się zabrać za książki Cassandry Clare :D

    I dostałaś nominację! Łap! ^_^

    http://strefa-czytania-obowiazuje-wszedzie.blogspot.com/2016/03/medyczny-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam jeszcze "Mechanicznego Anioła", ale mam go w planach.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Och... Mechaniczny Anioł ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam jeszcze nic Cassadry Clare, lecz pierwsza część "Darów Anioła" stoi na półce i czeka na swoją kolej :D

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, gdy skomentujesz, podzielisz się ze mną swoją opinią dotyczącą danego postu. Lecz proszę, nie obrażaj nikogo :)